A ja jaj, Puerto Rico (cz. 2)

Obrazek użytkownika Robert Sierocki
27.07.2013

Bardzo mili ludzie mieszkają na Karaibach, zawsze uśmiechnięci, kontaktowi, zachowują się tak jakby nie mieli żadnych problemów. Może wynika to z klimatu w jakim żyją, przeczcież nieustające słońce może nastrajać ludzi tylko pozytywnie.

Santa Lucia Santa Lucia - epicentrum egzotyki | fot. Robert Sierocki

Bardzo ciekawym miejscem Karaibów jest wyspa Santa Lucia, należąca do archipelagu Wysp Zawietrznych, części Małych Antyli, które z kolei należą do zespołu wysp nazwanych kiedyś West Indies czyli Wschodnimi Indiami. Jest to wyspa wulkaniczna, a ostatni czynny wulkan miał tu erupcję w 1966 r. Słynie ona nie tylko z upraw niemal wszystkich tropikalnych owoców, a także z dwóch wzniesień wulkanicznych. Wzniesienia te zwane Pitonami (Mały Piton i Duży Piton) leżą w południowo-zachodniej części wyspy tuż u jej wybrzeży. U podnóży Pitons znajduje się malowniczo położone miasteczko rybackie Soufriere.

Słynna wyspa Barbados jest niesamowicie urokliwa. Połączenie egzotycznej przyrody z przyjaznym nastawieniem lokalnych mieszkańców stwarza idealne warunki do zwiedzania. Wypożyczyliśmy samochód z kierowcą, który najpierw zawiózł nas do St. Nicholas Abbey – brytyjskiej, kolonialnej plantacji trzciny cukrowej. Poczuliśmy się jak prawdziwi plantatorzy z pierwszej połowy ubiegłego wieku. Degustacja rumu wprawiła wszystkich w jeszcze pogodniejszy nastrój. Potem kierowca przewiózł nas wschodnim wybrzeżem wyspy, gdzie podziwialiśmy niesamowite widoki. Zostawił nas na plaży nieopodal Bridgetown (stolica Barbadosu), gdzie widziałem płynącego pode mną żółwia! Obok plaży zobaczyliśmy tablice informujące o exodusie Barbadosów na początku ubiegłego stulecia. Wyjeżdżali stąd, aby budować Kanał Panamski.

St. John'sSt. John'sJedną z najbardziej urokliwych wysp Karaibskich jest St. John’s. Ponad 80% jej powierzchni stanowią tereny chronione. Prawie wszystkie plaże są tam prywatne. Sympatyczny kierowca swoim wycieczkowym mini-busem obwoził nas po całej wyspie, gdzie podziwialiśmy głównie urokliwe plaże: Cruz Bay, Caneel Bay, Hawknest Bay, czy jedna z najczęściej fotografowanych plaży na świecie Moho Bay. Widzieliśmy siedliska termitów w pobliskich lasach, ekskluzywne resorty hotelowe z polami golfowymi. Cała wyspa jest pięknie zadbana.

St. MartinWyspa St. Martin lub inna jej nazwa St. Marteen jest specyficzna pod względem geopolitycznym. Jedna połowa wyspy należy do Francji, druga do Holandii. Nie ma tu granicy tylko napis przy drodze, że teraz zaczyna się Francja. I od razu widać samochody z rejestracjami francuskimi. Niemal wszystkie zatoki są tu wypełnione jachtami. Nie ma tu w ogóle chodników, a ludzie są bardzo przyjaźni, bo chętnie podwożą turystów autostopem, czego sami doświadczyliśmy.

St. Nicholas Abbey - BarbadosSamo Pueto Rico oprócz atrakcji turystycznych oferuje też atrakcje handlowe. Przy autostradach można zatrzymać się przy centrach handlowych i w tamtejszych outletach zrobić wspaniałe zakupy markowych producentów, po obniżonych cenach. Należy uważać podróżując samochodem po autostradach. Tutejsi kierowcy w ogóle nie używają kierunkowskazów.Wschodnie wybrzeże BarbadosuWzniesienia wulkaniczne Pitons - Santa Lucia

Część 1. reportażu z Puerto Rico: A ja, jaj, Puerto Rico
Część 3. reportażu z Puerto Rico: A ja jaj, Puerto Rico (cz. 3)