Virgin Mobile w Polsce

Obrazek użytkownika Filip Krause
9.08.2012

Kilka tygodni temu pojawiła się w mediach informacja, że na polski rynek telekomunikacyjny wchodzi wirtualny operator telekomunikacyjny, Virgin Mobile. Czy czeka nas rewolucja?

fot. inacio pires

Na zmianę telekomunikacyjnej rzeczywistości przyjdzie nam chyba jednak jeszcze poczekać. Okazuje się, że cały ten szum rozbija się właściwie jedynie o chwytliwą nazwę i nie wnosi na polski rynek istotnych zmian. Co więcej polski Virgin nie jest dokładnie tym, co znamy zza oceanu. Virgin Mobile Poland nie będzie bezpośrednio kontrolowane przez holding Richarda Bronsona. Polska spółka wprowadzająca Virgin na polski rynek będzie jedynie korzystała z tej marki. Telefonia będzie działała na sieci P4.

A jak przedstawia się cennik nowego operatora? Podstawowe dane określają stawkę za minutę rozmowy na poziomie 12 groszy, wysłanie wiadomości SMS to koszt 12 groszy, a za wiadomość MMS zapłacimy 25 groszy. Najgorzej rzecz ma się z ceną transmisji danych, 1 grosz za 5 kB danych może dać przy codziennym użytkowaniu smartfonów niebotyczne rachunki.

Dostępne będą startery za 8 złotych na okres ważności 30 dni dla połączeń wychodzących, a 60 dni dla tych przychodzących. Przedłużyć ważność konta będziemy mogli za pomocą kart zdrapek o nominale 10, 20 i 30 złotych, oraz elektronicznie o kwotę rozpoczynająca się nawet od 5 złotych. Dodatkowo Virgin Mobile Poland szykuje promocyjna ofertę „50% za doładowanie”. Zgodnie z zapowiedziami operator powinien wystartować ze swą ofertą w drugiej połowie sierpnia.